۱۳۸۹ آذر ۱۳, شنبه

با سه قطره خون خود بر پیکر دانشگاه حک کردند که: " دانشگاه زنده است "


بیانیه ای 
شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه های مازندران:
کمتر از دو هفته به آغاز آذر ماه باقی مانده بود که چهار عضو دفتر تحکیم وحدت، علیرضا کیانی ( دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه مازندران)، محسن برزگر ( دبیر فرهنگی انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل)، علی قلی زاده ( دبیر تشکیلات انجمن اسلامی دانشگاه شاهرود) و محمد حیدرزاده (عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه شهرکرد) از سوی حاکمیت به گروگان گرفته شدند. ماه آذر بیش از نیم قرن با خود اوج اعتراضات جنبش دانشجوئی به قدرت مرکزی را همراه آورده است و سه آذر اهورائی، شهیدان ( قندچی، بزرگ نیا و شریعت رضوی ) با اهدای خون خود در فضای رخوت بار بعد کودتای ۲۸ مرداد در ۱۶ آذر ۳۲ سند بیداری و استبداد ستیزی جنبش دانشجوئی ایران شدند و با سه قطره خون خود بر پیکر دانشگاه حک کردند که:
” دانشگاه زنده است ”

جمهوری اسلامی در دو دهه اخیر از هیچ گونه ابزاری برای سرکوب این قشرآگاه دریغ نکرده است و در فضای بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته فشارهای بی شماری را به فعالین دانشجوئی وارد کرده است و هرگونه فعالیت در غالب تشکل های دانشجوئی مستقل از حاکمیت منجر به تندترین برخوردها از سوی دستگاه امنیتی می شود. چنانکه سال گذشته شاهد آن بودیم پروژه رژیم جمهوری اسلامی در ممانعت از برگزاری انتخابات دفتر تحکیم وحدت به عنوان نماینده واقعی دانشجویان و بازداشت و برخورد با فعالین شورای دفاع از حق تحصیل که ابتدائی ترین حقوق دانشجویان را پیگیری می کرد گواه آن است که حاکمیت هرگز تن به خواست و اراده مردم نمی دهد و نه تنها با کودتا، دولت گماشته و مطلوب خود را به کرسی می نشاند بلکه حتی با مدنی ترین تشکل های دانشجوئی که بعنوان قشری پیشرو تلقی می شوند نیز برخورد می کند. صدور احکام سنگین برای چند تن از فعالین دانشجوئی در شورای دفاع از حق تحصیل و دفتر تحکیم وحدت از جمله ضیاء نبوی، بهاره هدایت، میلاد اسدی، مجید دری و مهدیه گلرو نیز در راستای همین اهداف حاکمیت تلقی می شود. بدین سان هراس و رفتار عجولانه این حکومت تمامیت خواه در بازداشت اعضای دفتر تحکیم وحدت که همچون سال گذشته تلاش برای برگزاری انتخابات دفتر تحکیم هر چند به صورت مجازی، چندان دور از ذهن نبود.
اما این پرسش مطرح است که آیا جنبش دانشجوئی با بازداشت چند عضو خود از حرکت باز می ایستد؟ آیا این جنبش توان و ظرفیت بازتولید نیروهای فعال را ندارد؟ توجه به تهدیدات متعدد از سوی دستگاه امنیتی حکومت که متوجه دیگر فعالین دانشجوئی در روزهای اخیر بوده است و همچنین بازداشت سیاوش حاتم دیگر عضو دفتر تحکیم این واقعیت را عیان می سازد که خیال خام حاکمیت در سرکوب جنبش دانشجوئی به مثابه جنبشی پیشرو که خواسته های جنبش سبز را نمایندگی می کند ناکام خواهد ماند. حتی می توان ادعا کرد بازداشت نمایندگان واقعی ما در دفتر تحکیم وحدت انگیزه و محرک قدرتمندی برای احیای مجدد اعتراضات را فراهم نموده است. آنچنان که امروز می بینیم تحلیل نهادهای اطلاعاتی نیز بر همین اساس بوده و با درک درست ظرفیت بالای جنبش دانشجویی در هفته های اخیر برای از سر گیری اعتراضات، با آزاد نمودن سه نفر از پنج عضو اخیرا بازداشت شده ی دفتر تحکیم وحدت، سعی در آرام ساختن فضای ملتهب حاکم بر دانشگاه ها داشته اند. اما هنوز هم زمزمه های ازسرگیری اعتراضات در دانشگاه های گوشه و کنار کشور به گوش می رسد.
ما اعضای شورای عمومی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه مازندران اعلام می داریم که از خواسته های به حق و قانونی ملت و خود پا پس نمی کشیم و در آستانه ی واقعه ی تاریخی ۱۶ آذر به حاکمان جمهوری اسلامی هشدار می دهیم که از رفتار غیرقانونی و غیر مدنی خود دست بکشند و در فرصت باقی مانده با آزاد نمودن تمامی زندانیان سیاسی واعضای به گروگان گرفته شده دفتر تحکیم وحدت از جمله مجید توکلی، ضیاءنبوی، محسن برزگر و……. بیش از این خود را در مسیر سراشیبی سقوط نکشاند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر