۱۳۸۹ آذر ۱۵, دوشنبه

در روز دانشجو...فعال دانشجویی شمال کشور به زندان فراخوانده شد!

اشکان ذهابيان براي اجراي حکم دوباره به زندان احضار شد .فردا اخرین مهلت او برای معرفی به زندان است.
 این فعال دانشجویی عضو سابق انجمن اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد و  شورای مرکزی فراکسيون مدرن انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد بود.
این فعال دانشجویی شمال کشور در تابستان و پاییز سال گذشته مدتی را در زندان عمومی بابل و بازداشتگاه اداره اطلاعات مازندران در ساری  در بازداشت گذرانده بود.
لازم بذکر است در پی حمله وحشيانه نيروهای لباس شخصی ، امنيتی و انصار به دانشگاه مازندران در خرداد 88 که با بازداشت بيش از ۱۵۰ تن از دانشجويان همراه شد، اشکان ذهابيان دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد که به صورت مهمان در ترم جاری در دانشگاه مازندران تحصيل می کرده ، به صورت وحشيانه توسط ۵ نيروی لباس شخصی که به پنجه بوکس ، باتوم و چماق مسلح بودند، مورد ضرب و شتم قرار گرفت و در حالی که بی هوش بود توسط مهاجمان به مکان نا معلومی منتقل شد. شدت ضرب و شتم وی باعث نگرانی همه دانشجويان شد و در حالی که ماموران امنيتی نام بيمارستان محل بستری وی را مخفی نگه داشته بودند ، همکلاسی های وی مطلع شده اند که وی پس از گذشت ۵ روز همچنان در کما بسر می برده است.
او به دليل آسيب هاي فراواني كه در دوران بازداشت به وي وارد شده بود ، در دورانی که به قید وثیقه ازاد بوده تحت مداوا و مراقبت هاي پزشكي قرار داشته است. بيماري ديسك كمر ، التهاب شديد معده و اسيب ديدگي شنوايي در يكي از گوش هاي وي از بيماري هاي ناشي از شكنجه دروان بازداشت موقت وي بوده است.
شاکی پرونده اشکان ذهابیان وزارت اطلاعات بوده ودادگاه انقلاب وی رابه اتهام آنچه اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق اخلال در نظم و امنیت جمهوری اسلامی ایران – شرکت در جلسات غیر قانونی فعالان سیاسی و افراطی در دانشگاه صنعتی نوشیروانی و غیرانتفاعی بابل – انجام مصاحبه با شبکه های خارجی و ضد انقلاب و نیز ارتباط ایمیلی با عناصر ضد انقلاب – تحریک دانشجویان و فعالان افراطی به انجام فعالیت های غیر قانونی در دانشگاه مازندران خوانده شده است، مجرم تشخیص داده و اورا به تحمل شش ماه حبس تعزیری محکوم کرده است.
رای دادگاه او به صورت غیابی صادر و متاسفانه جلسه دادگاه برای محاکمه او برگزار نشد.جالب آنکه در برگه رای دادگاه امده که متهم در جلسه دادرسی حضور پیدا نکرده است. این در حالی بوده که نه تنها احضاریه ای به او نرسید بلکه حتی وکیل او نیز از احضاریه اظهار بی اطلاعی کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر