۱۳۹۰ بهمن ۲۷, پنجشنبه

می خواهیم با صدای بلند در مقابل استبداد بایستید و یاریگر عزیزان دربند باشید

یکی از شاگردان سابق دکتر علی اکبر سروش طی نامه ای به محمد خاتمی( رئیس جمهور سابق) از او خواسته با صدایی بلندتر اعتراض خود را نسبت به رفتار حاکمیت با معترضان به نتیجه انتخابات بیان دارد.
این نامه را باهم بخوانیم:

به نام آنکه انسان را آزاد آفرید
خاتمی عزیز
سلام
چهار سال دوران دانشجویی من همزمان شده بوده بود با دوه دوم ریاست جمهوری شما. دورانی که شما مایه سرافرازی همه ایرانیان بودید و همواره تلاش می کردید که جلوه ای زیبا از اسلام و ایران را به جهانیان نشان دهید. در آن زمان بنده افتخار شاگردی دکتر علی اکبر سروش را داشتم. استاد تاریخی که به دانشجویانش اسلام سبز را معرفی میکرد. استادی که به ما نشان داد ، اسلام دین جنگ، خونریزی، استبداد و خرافه نیست.

من دکتر سروش را از قبل از ورود به دانشگاه می شناختم. در روزهای قبل از انتخابات دوم خرداد، زمانی که در شهر من بابل، کسی نمی توانست از شما بگوید و اگر هم حرفی میزد، با تهدید و اذیت آزار جوابش را میدادند، استاد سروش با شجاعت از شما می¬گفت، از اخلاق نیکتان می¬گفت. در روزهای پایانی اسفند ۸۷ زمانی که شما از کاندیداتوری ریاست جمهوری انصراف دادید، دکتر علی اکبر سروش طی یادداشتی، صداقت و اخلاق مداری شما را با ناصر(قهرمان مصر) مقایسه کردند و در قسمتی از آن یادداشت فرمودند "در زمانه¬ای که شارلاتانیسم و بداخلاقی در مناسبات سیاسی حکمفرما گردید، خاتمی، قهرمان اخلاق و صداقت در عرصه¬ی سیاست ورزی شد. او همچنان که بود، عمل کرد و البته سه ماه زودتر پیروز بزرگ انتخابات گشت".

سید بزرگوار
این روزها که میرحسین عزیز و شیخ اصلاحات و بسیاری از کسانی که در دوران اصلاحات یاریگر شما بوده اند در بند استبداد اسیرند، ما جوانان این مرز و بوم و خانواده های صبور زندانیان سیاسی، از شما، مرد روزهای سخت، می خواهیم با صدای بلند در مقابل استبداد بایستید و این بار شما یاریگر عزیزان دربند باشید.

شهاب

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر