۱۳۹۰ دی ۱۹, دوشنبه

چایکاران شمال برای تامین مخارج خود گدايي ‌می‌کنند

 به وضعیت چای کاران رسیدگی کنید! وضعیت بغرنج اقتصادی که از سمت دولت نهم و دهم به همراه پشتیبانان آن به مردم تحمیل شده ، روز به روز مشکلات معیشتی را افزایش داده است.عده ای نا آگاه اقتصادی به تصمیم گیرندگان اقتصادی بدل شده اند که نتیجه ای جز فاجعه ی پیشرو نخواهد داشت.
 
رئیس اتحادیه چایکاران گفت: در حال حاضر ۱۶ میلیاردتومان بدهی چایکاران باقی مانده است.

ایرج هوسمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا افزود: چایکاران در بد‌ترین شرایط ممکن به سر ‌می‌برند و مسئولان توجهی به کشاورز و کشاورزی ندارند.

وی با بیان اینکه فصل برداشت چایکاران از ابتدای اردیبهشت تا پایان مهر ماه هر سال است، تصریح کرد: چایکاران بعد ازخاتمه زمان برداشت که در فصل مهرماه است تا اردیبهشت آینده هیچ درآمدی ندارند.

هوسمی ادامه داد: در این فاصله چایکاران باید به باغ‌هایشان رسیدگی کنند که در شرایط فعلی حتی قادر به اداره زندگی خود نیستند چه برسد به اینکه هزینه رسیدگی به مزارع و باغ خودرا تامین کنند.

رئیس اتحادیه چایکاران با بیان اینکه چایکاران زندگی واقعا غم انگیزی دارند، افزود: بسیاری از کشاورزان به خاطر اینکه شناخته نشوند دربازارهای لنگرود، لاهیجان وجاهای دیگر تکدی‌گری می‌کنند که بنده از گفتن چنین حرفهایی شرم ‌می‌کنم‌.

هوسمی در بخش دیگری از سخنانش گفت: چایکاران گروهی هستندتک محصولی و به جز برداشت چای هیچ درآمد دیگری ندارند.

وی به آخرین پیگیری‌های اتحادیه چایکاران نسبت به پرداخت بدهی آن‌ها اشاره کرد و گفت: حدود۳ ماه پیش نامه‌ای به شخص رییس جمهور نوشته‌ام که پاسخی دریافت نکردم؛ همچنین یک ماه پیش در نامه‌ای به وزیر جهادکشاورزی در خواست خود را اعلام کردم که باز هم متاسفانه پاسخی دریافت نشد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه شرایط چایکاران فوق العاده سخت است، خاطرنشان کرد: نمی‌دانیم به کجا باید مراجعه و موضوع را رسیدگی کنیم؛ فعلا راهی جز سکوت نداریم. 



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر