۱۳۹۰ مرداد ۱, شنبه

برای هر مصوبه یک دقیقه و نیم زمان !


به گزارش خبر آنلاین حمیدرضا کاتوزیان با حضور در کافه خبر ، به این پرسش هایی پاسخ گفت.او در پاسخ به این پرسش که اصلی ترین انتقادهایی که از ابتدای تشکیل دولت نهم اصولگرایان به آنها بی توجهی شد، چه بود؟، اظهار داشت: اولین خصوصیتی که در دولت آقای احمدی نژاد می توان دید، که منجر به شرایط موجود شده این است که دولت ایشان برخوردش با موضوعات کارشناسی نبود و از خرد جمعی کمتر استفاده کرد. اگر هم چیزی به نام عقل جمعی در مجموعه دولت بوده، کسانی بودند که به عنوان مشاورین ایشان ایفای نقش کردند و تحلیلشان نسبت به موضوعات مختلف، سطحی و بی بنیه بوده است.
وی نتیجه این وضعیت را تصمیم گیری ها و مصوبات غیر کارشناسی دانست و افزود:گاهی اوقات بعد از پایان سفر های استانی دولت اعلام می کرد که ما در فلان سفراستانی در ۴ ساعت ۱۵۰ مصوبه داشتیم. حال از این موضوع بگذریم که برخی از این موراد تصویب شده، مصوبه نبوده است.مثل اینکه اجرای فلان پروژه مورد تاکید قرار گرفت. اینکه مصوبه نیست. ولی فرض کنیم همه موارد، مصوبه است.۱۵۰ مصوبه ظرف ۴ ساعت می شود ۲۴۰ دقیقه .شما ظرف ۲۴۰ دقیقه، ۱۵۰ مصوبه دارید. این حرف به این معنی است که برای هر مصوبه یک دقیقه و نیم زمان صرف شده است. خوب این موضوعات چقدر مطالعه پشتیبان داشته است؟ بالاخره هرمصوبه ای یک سابقه می خواهد و بعد باید این موضوع نقد شود.
وی با بیان اینکه این چکش خوردن ها است که موجب می شود یک ایده خام تبدیل به یک مصوبه شسته و رفته تبدیل شود، افزود: یک مقدار برخوردها با مسائل بسیط و اجمالی بوده است.

۲ نظر:

  1. مسلما با تصمیمات کارشناسانه به این سبک بوده که انقدر پیشرفت کردیم و به این جایگاه رفیع اقتصادی رسیدیم!!!

    پاسخحذف
  2. ایده خام؟! بابا طرف هاله نور داره ها :دی

    پاسخحذف