۱۳۸۹ بهمن ۲۵, دوشنبه

سخنان بی سابقه ی مراجع تقلید در دیدار با فعالین سبز شمال کشور


مراجع سکوت را شکستند.
جمعی از فعالان سیاسی و دانشجویی شهرستان بابل و همچنین تعدادی از خانواده های زندانیان سیاسی، به دیدار مراجع عظام در قم رفتند. 
آیت الله صانعی: استبدادی که امروز شاهد آن هستیم در تاریخ بی سابقه است
در این دیدار که با حضور جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی هم زمان شد، شرکت کنندگان موفق شدند با  آیات وحید خراسانی ، صانعی ، موسوی اردبیلی، اعضای جامعه مدرسین و محققین حوزه علمیه و برخی دیگر از علما و فضلای قم ملاقات و گفتگو کنند. در این دیدارها فعالین سیاسی بابل گزارشی از وضعیت خود و سایر فعالین سیاسی شمال کشور به استحضار حضرات آیات عظام رساندند و از فرمایشات و دلجویی و نصایح ایشان بهره مند شدند.

آیت الله  یوسف صانعی در ابتدای دیدار با جمعی از فعالین سیاسی مازندران خاطرنشان کرد: "استبدادی که امروز شاهد آن هستیم در تاریخ بی سابقه است. این استبداد نه خدا می شناسد، نه پیغمبر نه سیاست نه دانشجو، این استبداد هیچ چیز نمی شناسد."
این مرجع  در ادامه با ذکر روایتی از امام حسین تصریح نمود : "امام حسین در شب عاشورا فرمودند که خدایا تو را سپاس می گویم که قرآن را به ما یاد دادی و ما را ریشه یاب کردی در دین." و امروز گستره آگاهی ها انسان ها را ریشه یاب در دین می کند. امروز که زندان ها و شکنجه ها و فشارها همه بلندگوهایی هستند برای آگاهی مردم.
آیت الله العظمی صانعی هم چنین در بخشی از صحبت هایشان با تمجید از شخصیت میرحسین موسوی خاطرنشان ساخت: " بنده بعد از حضرت امام انسانی را پاک تر از آقای مهندس موسوی نمی شناسم. "

آیت الله صانعی در ادامه این دیدار نسبت به روند برخورد با زندانیان سیاسی انتقاد کرد و  اظهار داشت که البته باید به دردها توجه کرد : " آیا خانواده های زندانی ها دردمند نیستند؟ آیا دل خانواده هائی که فرزندان آنها را شکنجه می کنند به درد نیامده است؟ آیا دل مهندس موسوی که خواهرزاده او را به شهادت رساندند درد ندارد؟ آیا دل خانواده های شهدای پس از انتخابات درد ندارد؟ "ایشان در این دیدار خطاب به حاضرین عنوان کردند: " جامعه امروز ایران نه نشاط دارد نه امید. همه خانواده ها درگیرند همه جامعه درگیر مشکلاتی چون فقر و اعتیاد و زندان است."

آیت الله صانعی درادامه از بیداری مردم مازندران در طول دهه های اخیر نسبت به تحولات اخیر تمجید کرد و افزود:" همواره جوانان شهرستان بابل و بابلسر زمینه آگاهی بالائی داشته و دارند و بیداری و مبارزات آنها مربوط به چند دهه اخیر می باشد و همواره قابل تمجید بوده است. "

آیت الله صانعی در پایان این دیدار ضمن ابراز تأسف از مشکلاتی که برای زندانیان پس از آزادی از جمله محرومیت از اشتغال و کارشکنی برای خود و خانواده هایشان به وجود می آورند، خاطرنشان کرد" تلاش کنید آگاهی لازم را به جامعه بدهید و در راهی که می روید صبر پیشه کنید. هرکس که ظلم می کند نتیجه انرا می بیند و بدانید اعمال فشار اقتصادی و اجتماعی آخرین مرحله برای قدرتمندان استبدادی است و در عوض قدرتمندان معنوی روز به روز ظرفیتشان بیشتر می شود. "

در دیدار حضرت آیت الله وحید خراسانی نیز، فعالین شهرستان بابل ضمن تشکر از امکانی که علیرغم فشارها ومشکلات برای ملاقات فراهم آمده بود، گوشه هائی از ستم هائی را که در یک سال و نیم اخیر بر آنان رفته بازگو کردند. این مرجع تقلید نیز با شنیدن درددل ها و شکوائیه ها ابراز تاثر کرده و فرمودند:
" بنده هیچ رابطه ای با آقایان ندارم و بارها به نمایندگان اینان که نزد بنده می آیند متذکر می شوم. "
                                            
                                                      

در دیدار با آیت الله موسوی اردبیلی نیز شمه ای در رنج ها و درهای مطرح شده در دیدارهای قبلی بیان شد، که وی خاطرنشان ساخت "بنده با این آقایان هیچ رابطه ای ندارم چون هیچ گوش شنوائی به نصیحت های ما ندارند."
آیت الله موسوی اردبیلی در ادامه نسبت به روند جلوگیری از کمک به خانواده های زندانیان سیاسی که موجب تأثر شدیدش شد نیز این گونه واکنش نشان داد و گفتد: " آنهائی که مانع کمک به خانواده زندانیان نیازمند می شوند کارشان حرام است. "
این مرجع مردمی همچنین نسبت به روند اعترافات تحت شکنجه روحی و جسمی با اظهار تأسف بسیار نسبت به این گونه اقدامات فرمودند : " اعترافات تحت شکنجه نادرست است و این اعتراف هیچ وجاهت قانونی و شرعی ندارد. "
 
آیت الله موسوی اردبیلی در ادامه در پاسخ به استفتاء یکی از دانشجویان محروم از تحصیل شهرستان بابل که در این دیدار حاضر بود فرمودند: " آنهائی که شما را از تحصیل محروم کردند و مانع از تحصیل شما بنا به دلایل سیاسی شده اند کارشان هیچ وجاهت قانونی ندارد و قانونا و شرعا حرام می باشد. "

این مرجع تقلید هم چنین نسبت به احکام صادره از سوی قضاتی که بنا به دلایل سیاسی برای فعالین و نخبگان این کشور حکم صادر می کنند فرمودند: " قضاتی که این احکام را صادر می کنند احکامشان مثل شراب حرام است و بدانید که این احکام نه قانونی است و نه شرعی."

آیت الله موسوی اردبیلی در ادامه نسبت به تعرض به خانه سید مصطفی تاج زاده ابراز تاسف کردند و فرمودند: " خانم محتشمی پور چندی پیش نزد ما آمدند و از ستم هائی که بر خانواده ایشان رفته سخن گفتند. نتیجه آن چه شد؟ نتیجه آن شد که چندی بعد او را بازداشت کردند و خانه او را مورد تعرض قرار دادند." ایشان در ادامه خاطرنشان کردند که: " آنهائی که به خانه افراد متعرض می شوند کارشان هیچ وجاهت قانونی ندارد. "

پایان بخش این برنامه یک روزه دیدار با بعضی فضلای حوزه علمیه و نیز اعضای جامعه محققین و مدرسین حوزه علمیه قم بود که حاضرین ضمن تشریح وضعیت فعالین استان مازندران به تبادل نظر در مورد وقایع اخیر و پیش رو پرداختند.

لازم به ذکر است جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی نیز همزمان با فعالین استان مازندران با سفر به قم، موفق به دیدار مراجع عالیقدر شدند و گوشه ای از مظالمی که بر آنان و عزیزان دربندشان می گذرد، بیان داشتند. نکته قابل توجه در این دیدارها ابراز تأسف شدید از اقدامات ظالمانه نسبت به زندانی و خانواده اش در حکومت اسلامی بود و پس از شنیدن نحوه اعتراف گیری ها از زندانیان بی گناه ، و بعد از آن که همسر یکی از زندانیان سیاسی که خود و همسرش هردو زندانی رژیم سابق نیز بوده اند به مقایسه زندان در دو رژیم و نحوه برخورد با زندانی و خانواده اش پرداخت، در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با تأثر شدید از انحرافات پیش آمده و اقدامات ظالمانه مدعیان مسلمانی، اشک از چشمان همه حاضران جاری شد.

گفتنی است در این ملاقات ها، خانواده های زندانیان سیاسی بیوت مراجع را آخرین پناهگاه ستم دیدگان دانستند و ابراز امیدواری کردند که علیرغم اعمال فشار نیروهای امنیتی هرگز این در به روی مظلومین بسته نشود که این پایان روزنه های امید برای مردم مسلمان تحت ستم است. حاضرین هم چنین نهایت اضطرار و عسرت خانواده ها را در غیبت سرپرست خانواده و پدر یا مادر و فرزند را مورد تاکید قرار دادند و از این بزرگواران خواستند که مساعی خویش را برای احقاق حقوق زندانیان و خانواده هایشان و آزادی هرچه زودتر ایشان به کار گیرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر