۱۳۸۹ بهمن ۲۵, دوشنبه

آری ...ما زنده ایم! زنده تر از دیروز(گزارش 25 بهمن در بابل)


با اعلام برگزاری راهپیمایی در حمایت از مردم مصر و تونس در پارک شادی بابل، این پارک و خیابان های اطراف (خیابان شریعتی – مقابل دانشگاه نوشیروانی – خیابان امیرکبیر – میدان حمزه کلا و …) در قرق نیروی انتظامی- نیروهای بسیجی و اطلاعاتی قرار گرفت.  چند دستگاه خودروی نیروی انتظامی که سربازان و گارد یگان ویژه و مامورین لباس شخصی مجهز به باتوم  در اطراف پارک شادی و خیابان های اطراف مستقر بودند.
از نکات قابل توجه حضور نیروهای گاردی دقیقا بر اساس نقشه ای بود که در وبلاگ جنبش سبز قرار داشت بود از نکات جالب توجه بالا رفتن بادکنک های سبز همراه با پارچه ی سبز بود که از ابتکارات جوانان  بوده و علی رقم شرایط امنیتی از فاصله ی بسیار کمی از محل تعیین شده، به هوا رفت.
تعدادی از موتور سواران لباس شخصی بسیجی مشغول گشتزنی بودند و تعداد زیادی از بسیجیان پیاده به همراه اعضای بسیج دانشگاه نوشیروانی در محل حاضر بودند.
  نکته قابل توجه حضور زیاد مردم و جوانان در این محل بود که به دلیل جو شدید  امنیتی و تشکیل نشدن هسته ی اولیه ، موفق به برگزاری تجمعی بزرگی نشدند. همچنین در حدود ساعت 7 بعد از ظهر، درگیری هایی بین نیروهای امنیتی و گارد ویژه با مردم در خیابان مدرس اتفاق افتاد به گونه ای چند تن از شهروندان معترض به نتایج انتخابات توسط نیروهای گارد ویژه ضرب و شتم قرار گرفتند.
محسن برزگر و حسین ضامن ضرابی از فعالین دانشجویی ، پس از خروج از دانشگاه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند و به مکان نامعلومی منتقل شدند.
همچنین بنا به گزارشات از محل تجمع،نیروهای اطلاعاتی به صورت وسیعی در محل حضور داشتند به گونه ای که از ترس حتی از اداره اطلاعات ساری نیز نیروهایی به محل اعتراض گسیل شده بود .از نکات قابل توجه حضور نیروهای گاردی دقیقا بر اساس نقشه ای بود که در وبلاگ جنبش سبز قرار داشت بود.
اگرچه اجازه یئ تجمع بزرگی داده نشد...اما این حرکت پیروزی بزرگی برای جنبش سبز بابل بود که به صورت واضحی ترس اقتدار گرایان را نشان میدهد ،آنها برای یک تجمع خودجوش که با اطلاع رسانی جوانان شهر با اس ام اس صورت گرفت تمام شهر را به حالت امنیتی در آوردند و تمام نیروهای امنیتی خود را در گوشه کنار شهر مستقر کردند.
این همه تلاش بیهوده برای یک جنبش مرده؟؟
آری ...ما زنده ایم! زنده تر  از دیروز...این پیروزیه بزرگ را به جوانان بابل تبریک میگوییم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر