۱۳۸۸ آبان ۱۲, سه‌شنبه

وقتي دکتر!! كردان به حرف مي‌آيد

مدتي است از سوژه‌ي روزهاي سرد سال 87 جناب آقاي دكتر !!! علي كردان خبري نبود كه به تازگي از بستري شدن ايشان در بيمارستان خبر دادند كه انشاءا... شفا پيدا كنند. اما روزنامه‌ي اعتماد در 17/8/88 مصاحبه ای مربوط به قبل از بيماري ايشان منتشر كرد كه انسان را به طلب شفاي بيشتر براي او وامي‌دارد.

جناب دكتر ! ! ! در اين مصاحبه به تخريب و زير سؤال بردن شخصيت‌هايي همچون آيت‌ا... طالقاني، مهندس بازرگان، سيد مهدي هاشمي، هاشمي رفسنجاني، خاتمي و ... پرداخته است. صحبت‌هاي ايشان از زير سؤال بردن نقش آيت‌ا... طالقاني در پيروزي انقلاب و بي‌كفايتي موسوي در نخست‌وزيري و جريانات منحرف در شهادت رجايي و باهنر شروع مي‌شد و با افكار بدانداز خاتمي و اختلاف رأي بين احمدي‌نژاد و كروبي در انتخابات نهم به پايان مي‌رسد. اما آنچه قلب انسان را به درد مي‌آورد اظهارات فارغ‌التحصيل دانشگاه آكسفورد راجع به حضرت آيت‌ا... العظمي منتظري بود كه جاي سؤال دارد اين آقا در خود چه ديد كه چنين جسارتي به خرج داد. گرچه حاميان جناب منتظري به دنبال حضرت و آيت‌ا... و امثالهم نيستند اما از آنچه نمي‌توان گذشت ساده‌لوح خواندن و بي‌كفايت دانستن اين مرجع عاليقدر است كه با توجه به جايگاه علمي آقاي دكتر حتي گاهي خنده‌دار هم به نظر مي‌رسد. سؤال‌ها از جناب دكتر زياد است. ابتدا بايد از اين آقاي دكتر كه البته معلوم نيست چند كلاس سواد دارند پرسيد چه ساده‌لوحي در اين مرجع گرانقدر ملاحظه فرموده‌‌اند؟ آيا حرف حق زدن ساده‌لوحي است؟ آيا ايستادن بر روي حرف خود ساده‌لوحي است؟ و البته كدام ساده‌لوحي را سراغ دارند كه اينقدر در قشر تحصيل‌كرده و روشن‌فكر حامي داشته باشد. كدام ساده‌لوحي است كه بزرگان وي را به مشورت گيرند و كدام ساده‌لوحي است كه مخالفانش اين همه از او بترسند و براي تخريبش فتواي دروغين به نامش منتشر كنند. گويي فراموش كرده‌اند ايشان بعد از فوت آيت‌ا... بروجردي اعلم بر حضرت امام بودند كه مي‌فرمايند: «حالا شده آيت‌ا... العظمي اينها». گمان مي‌رود در همان چند كلاسي كه به آقاي دكتر آموزش داده‌اند فرا گرفته باشند كه نبايد بي‌دليل و منطق و البته بي‌ادبانه بر عليه بزرگان سخن گفت و خنده‌دار اينجاست كه اسطوره‌ي اين آقا، ايشان را در مناظرات تلويزيوني در مقابل 70 ميليون بيننده فريب‌خورده عنوان كرد.

و اين پرسش كه آقاي دكتر بر اساس كدام تحصيلات تشخيص بر بي‌كفايتي حضرت آقا داده‌اند. همگان مطلعند اگر ايشان عزل شدند به خاطر اين بود كه در مواردي با مرحوم امام اختلاف نظر داشتند. واقعاً اگر حضرت بي‌كفايت و ساده‌لوح بودند يادگار امام مرحوم حاج احمد آقا در مراسم ختم يكي از علما دست ايشان را مي‌بوسيد. ضمناً اين آقاي دكتر در كجاي عالم علم قرار دارند كه دم از اشتباه كردن اين بزرگوار مي‌زنند. گرچه از اين جماعت اين چنين اظهار نظرهايي بعيد نيست. چرا كه اين‌ها همان گروهند كه نمايشگاه جهنمي‌ها و بهشتيان به راه انداختند و هر كه را موافقشان بود يا به او احتياج داشتند در دسته‌ي بهشتيان قرار دادند و مخالفانشان را به همراه دو عكس سياه كه يكي معمم بود در ليست جهنميان. بيچاره مرحوم بازرگان كه معلوم نيست چه هيزم تري به اين جماعت فروخته كه او نيز به جهنم افتاد. يقيناً ايشان جز آن فرشتگان حسابرس بشرند.

و چه خنده‌دار آقاي دكتر، خاتمي را بدانداز ناميد. خاتمي كه در سال‌هاي رياست جمهوريش سكوت كرد و در برابر ظلمي كه به مردمش من‌جمله در 18 تير رفت دم نزد. خاتمي اگر عرضه داشت حرف‌هايي كه حق ملتش بود به خاطر سكوتش به ناچار از زبان آيت‌ا... منتظري بيرون نمي‌آمد كه آنگونه حرمتش را بشكنند. چه برسد كه بخواهد بدانداز باشد.

آري زماني كه هاشمي رفسنجاني و يارانش ياران تراز اول امامند و آيت‌ا... منتظري خانه‌نشين، جناب دكتر كردان هم تحليل‌گر سياسي خواهد بود.

راستي بايد از آقاي دكتر خواست از آن خاطرات دانشگاه آكسفوردشان كه براي دانشجويان تعريف مي‌كردند براي همگان تعريف كنند تا سايرين از موفقيت‌هاي ايشان درس بگيرند.

*سرپرست سابق شورای صنفی دانشجویان دانشگاه صنعتی نوشیروانی 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر