۱۳۹۰ دی ۳, شنبه

آغاز روزه سیاسی آریا آرام نژاد و علیرضا فلاحتی در اعتراض به انتقال آنها به بند مجرمین خطرناک



آریا آرام نژاد و علیرضا فلاحتی (از زندانیان سیاسی زندان متی کلای بابل) در اعتراض به انتقالشان به بند سارقان روزه سیاسی نا محدود خود را آغاز کردند. این دو زندانی سبز ،با تداوم شرایط غیر انسانی و انتقال زندانیان سیاسی به بند سارقان که مغایر با آبین نامه سازمان زندانهاست، تصمیم به آغاز روزه سیاسی نامحدود خود گرفته اند.
گفتنیست، آریا آرام نژاد که در روز ۱۷آبان ماه سال جاری به دست مامورین اداره کل اطلاعات استان مازندران بازداشت شده بود پس از تحمل ۳۴روز بازجوئی و انفرادی برای گذراندن ۶ماه حبس تعزیری ابتدا به بند قرنطینه زندان متی کلا منتقل شده بود، 28 آذرماه  به بند سارقین منتقل شد.
همچنین، علیرضا فلاحتی دبیر شاخه جوانان جبهه مشارکت مازندران که در روز ۲۱آذر برای گذراندن ۶ماه حبس تعزیری، خود را به زندان متی کلا معرفی کرده بود ابتدا به بند قرنطینه زندان( محل نگهداری معتادین) منتقل شد و سپس به همراه آریا و به دستور رئیس اداره زندان شهرستان بابل به بند سارقین انتقال یافته است.
باید اضافه کرد که ، سرهنگ ناصر بابازاده  رییس زندان متی کلای بابل در پاسخ به اعتراض خانواده این زندانیان سیاسی گفته است که این زندانیان باید در بند سارقان نگهداری شود و اجازه انتقال آنها را ندارد. این در حالی است که بر اساس آیین نامه سازمان زندانها، هر زندانی بر اساس جرمی که مرتکب شده است در بند ویژه نگهداری می شود.

۱ نظر:

  1. سلام
    ممنون از اخبار به روزتون که از خیلی از سایت های بزرگ و مطرح مثل کلمه و جرس به روز ترید
    (من اخبار مربوط به آریا رو با اجازه شما در وبلاگم کپی میکنم)
    میخواستم بدونم اصولا روزه سیاسی چه فرقی با اعتصاب غذا داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخحذف