۱۳۹۰ آبان ۱۷, سه‌شنبه

وضعیت تنفسی کروبی نامناسب است

وضعیت تنفسی آقای کروبی بدلیل شرائط نامساعد و عدم دسترسی به هوای آزاد در ۱۰۰ روز گذشته دچار مشکلاتی شده است. این خبری بود که محمد تقی کروبی، فرزند مهدی کروبی ساعاتی قبل در سایت شخصی خود منتشر نمود.
به گزارش سحام نیوز، این فرزند مهدی کروبی در یادداشتی به مناسبت عید قربان، به گفته خویش “خبر مهمی” را در خصوص وضعیت آقای کروبی منتشر نمود.
وی در بخشی از این مطلب آورده است: “ وضعیت تنفسی آقای کروبی بدلیل شرائط نامساعد و عدم دسترسی به هوای آزاد در ۱۰۰ روز گذشته دچار مشکلاتی شده است که در حال حاضر ایشان از داروهای تجویز شده پزشک وزارت اطلاعات استفاده می کنند.”
محمد تقی کروبی همچنین در خصوص وضعیت روحی مهدی کروبی متذکر شده است: “بر خلاف ورود آسیب های جسمی، روحیه آقای کروبی نسبت به مسیر انتخاب شده و عهد خود با مردم بسیار عالی و کم نظیر است.”
متن کامل این خبر در ادامه بدین شرح است:
عید قربان روز تقرّب به پروردگار به ما می آموزد که رضای خویش را فدای رضای حق کنیم و از خواسته های دل در مسیر فرامین ایزد یکتا چشم بپوشیم و تنها سر به سودای معبود بسپاریم. أَ حَسِبَ النَّاسُ أَنْ یُتْرَکُوا أَنْ یَقُولُوا آمَنَّا وَ هُمْ لا یُفْتَنُونَ (آیا مردم گمان کردند همین که بگویند ایمان آوردیم ، به حال خود رها می شوند و آزمایش نخواهند شد؟) عبودیت مومنان با سنت امتحان و قربانی کردن تعلقات و تمنیات در محضر الهی جلوه می یابد و خوشا به حال آنان که گفتار و کردار شان در امتحان الهی یکسان است. این روز را به هموطنان عزیزم بویژه زندانیان سیاسی دربند و رهبران در حبس که خواسته های دل و زیبائی های دنیا را قربانی تقرب و بندگی خدا کردند و حاضر نشدند پلیدی را پاکی، سیاهی را سفیدی و ظلم را عدالت جلوه دهند، تبریک می گویم.
و اما یک خبر مهم
همانطور که پیشتر به اطلاع هموطنان عزیز و علاقمندان رساندیم نیروهای امنیتی با انتقال پدر به منزل مسکونی شان در جماران موافقت نکردند و به اعمال حبس ۱۰۰ روزه در آپارتمانی اداری و کوچک بدون دسترسی به هوای آزاد و در کنار تعدادی از ماموران امنیتی مبادرت ورزیدند. بدنبال پیگیری های مکرر خانواده بویژه مادر بزرگوارم سه شنبه هفته گذشته قرارداد اجاره منزل مسکونی در یکی از محله های شمیران جهت گذراندن دوران حبس منعقد شد. بر اساس این قرارداد یک واحد از سه واحد استیجاری در اختیار پدر قرار گرفت. خانواده متعهد به پرداخت بخشی از مال الاجاره شد و بخش دیگر را وزارت اطلاعات بابت حضور نیروهایش بر عهده گرفت. بعد از فراهم شدن مقدمات، پدر به مکان جدید منتقل شد و مقامات امنیتی اجازه بازگشت مادر را به حبس دادند. بدنبال خروج امروز مادر مطلع شدیم که مقامات امنیتی اجازه ماندن وی در کنار پدر را نمی دهند و اصرار دارند آقای کروبی الباقی زمان نامعلوم حبس را به تنهایی بگذراند.
مادرم تاکید کردند وضعیت تنفسی آقای کروبی بدلیل شرائط نامساعد و عدم دسترسی به هوای آزاد در ۱۰۰ روز گذشته دچار مشکلاتی شده است که در حال حاضر ایشان از داروهای تجویز شده پزشک وزارت اطلاعات استفاده می کنند. ایشان همچنین اضافه کردند که بر خلاف ورود آسیب های جسمی، روحیه آقای کروبی نسبت به مسیر انتخاب شده و عهد خود با مردم بسیار عالی و کم نظیر است.
کروبی کما فی السابق از حقوق اولیه یک زندانی مانند حق دسترسی به روزنامه، ملاقات منظم با نزدیکان، تلفن و … برخوردار نمی باشد. هوا خوری ایشان بعد از انتقال تنها در محدوده آپارتمان مجاز شمرده شده است. حقیقت این است که در ۹ ماه گذشته شاهد رفتار متناقض و سختگیری های غیر متعارف نسبت به پدر بوده ایم. محرومیت از حبس در منزل خود و تحمیل مکان دیگر به خانواده و تلاش در جهت تنها نگاه داشتن کروبی نگرانی خانواده را دوچندان کرده است. از حاکمیت انتظار داریم دایره و قلمرو این حصر ابداعی که ابعاد مختلف آن در تاریخ این کشور ماندگار خواهد شد را هر چه سریعتر مشخص کند.

۳ نظر:

  1. باید این سکوت شکسته بشه

    پاسخحذف
  2. اینا هر جور عشقشون می کشه دارن رفتار می کنن باید یکم به فکر ابتکار عمل بود

    پاسخحذف
  3. خدا لعنت کند مستبدان عالم را!

    پاسخحذف