۱۳۹۰ آبان ۲۴, سه‌شنبه

کمپین حمایت از هنرمندان سبز

در پی ادامه بازداشت مجدد و وضعیت نامعلوم و نگران کنندۀ آریا آرام نژاد، هنرمند و فعال جنبش سبز،صفحه ای تحت عنوان «کمپین حمایت از هنرمندان سبز»، در شبکه اجتماعی فیس بوک راه اندازی شده، که بانیان آن ضمن انتشار بیانیه ای خواستار آزادی این هنرمند جوان و حامی جنبش سبز شده اند.

در این بیانیه و فراخوان عمومی، که در ابتدائا به ۲۸۶ تن از فعالان سیاسی، اجتماعی و هنرمندان رسیده و در حال افزایش است، ضمن درخواست آزادی هرچه سریع‌تر آریا آرام‌نژاد، تقاضا شده است تا شرایط فعالیت موثر هنرمندان فراهم گردد تا در این روزهای دشوار به لطف جادوی هنر گامی بلند جهت تلطیف فضای اجتماعی برداشته شود.

گفتنی است، فعالان و حامیان و علاقه مندان، برای امضاء این بیانیه می توانید به صفحه فیس بوکی کمپین حمایت از هنرمندان سبز مراجعه کنند:
http://www.facebook.com/IranianGreenArtists

متن این بیانیه به شرح زیر است:

خبر پتک محکم در آیینه بود…
هنر روح تپندهٔ هر جامعه است و هنرمند به تعداد مخاطبانش در جامعه تکثیر می‌شود. بازداشت یک هنرمند بیش از آنکه تبعاتی فردی داشته باشد منجر به جراحاتی اجتماعی خواهد شد و لطمات جبران ناپذیری بر روح جامعه خواهد زد.

در روزهایی که شاهد آزادی هنرمندانی چون مرضیه وفامهر، مهران زینت بخش و کتایون شهابی بودیم و با تقارن اعیاد اسلامی گمان بر آن بود که خردورزی موجود، در پی کاهش التهاب جامعه ناشی از حوادث اخیر و تهدیدات‌گاه و بیگاه جنگ‌خواهان بی‌منطق است، خبر بازداشت آریا آرام‌نژاد هنرمند متعهد کشورمان با توجه به آنکه پروندهٔ قضایی وی مسیر قانونی خود را طی می‌کرد و در انتظار نوبت تجدید نظر بود حیرتی مضاعف را موجب شد. نگرانیم از حال آریا و بی‌خبری از او که با بیماری قلبی دست و پنجه نرم می‌کند و بیش از آن نگرانیم از زندان‌هایی که مبادا روزی خانهٔ هنرمندان لقب بگیرند.

ما امضا کنندگان این بیانیه مصرانه می‌خواهیم ضمن آزادی هرچه سریع‌تر آریا آرام‌نژاد شرایط فعالیت موثر هنرمندان فراهم گردد تا در این روزهای دشوار به لطف جادوی هنر گامی بلند جهت تلطیف فضای اجتماعی برداشته شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر