۱۳۹۰ مرداد ۲۶, چهارشنبه

افزایش بحران های اجتماعی در ایران ( خودکشی ، مواد مخدر و ایدز)

روزنامه شرق در گزارشی به افزایش آمار خودکشی و استفاده از مواد مخدر در کشور پرداخته است.بجاست که مسئولین بدانند عمده ترین دلیل افزایش این بحران های اجتماعی ، عدم وجود نشاط و شادی در جامعه، خفقان سیاسی و اجتماعی و سرکوب مردم به هر بهانه ی ممکنه است.بنابر این مسئولیت مستقیم افزایش این بحران های اجتماعی به دوش آنها می باشد. بر طبق این  گزارش، روزانه حدود 10‌نفر در ايران خودكشي مي‌كنند و بررسي‌هاي آماري نشان مي‌دهد كه در يك سال، از هر صدهزار نفر حدود شش نفر خودكشي كرده‌اند. ( آمار سازمان پزشكي قانوني) 


در این میان رييس سازمان پزشكي قانوني كشور آمار دقيقي از كودك‌آزاري ندارد!، همچنين آمار دقيقي از اسيدپاشي هم ارايه نمي‌دهد و اعلام آمار تجاوز را نيازمند پژوهش مي‌داند.او در نشست خبري خود با بيان اينكه آمار خودكشي در سه ماهه نخست سال‌جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل 4/9 درصد افزايش داشته است، گفت: از سه ماهه نخست سال‌جاري 952 نفر در كشور خودكشي كرده‌اند كه از اين ميان 274 نفر زن و 678 نفر مرد بوده‌اند.
او به خودكشي 870 نفر در سه ماه نخست سال گذشته اشاره كرد و افزود: در سه ماه اول امسال اين آمار 9/4درصد افزايش داشته است. به گفته رييس سازمان پزشكي قانوني در سال 88، سه‌هزار و 122مورد خودكشي و در سال 89، سه‌هزار و 649 مورد خودكشي گزارش شده كه نشان دهنده افزايش 17درصدي خودكشي در سال 89 نسبت به سال 88 است. شجاعي، البته آمار ديگري هم ارايه كرد. آماري از مرگ بر اثر سوءمصرف موادمخدر.

همچنین در  سه ماهه نخست سال گذشته 942 نفر بر اثر سوءمصرف موادمخدر جان خود را از دست داده و اين در حالي است كه در سه ماهه نخست سال‌جاري 947 نفر بر اثر سوءمصرف موادمخدر جان باختند.

امار مبتلایان به ایدز هم نا امید کننده تر می نماید.دکتر سید‌احمد علی‌نقی، پژوهشگر مرکز تحقیقات ایدز ایران هم آمار رسمی مبتلایان به ایدز در ایران ۲۲ هزار نفر عتوان کرده بود و بنابراین برآورد آمار واقعی حدود ۱۰۰ هزار نفر است. ( بر اساس فرمول‌های سازمان بهداشت جهانی در تمام کشورهای جهان آمار مخفی از ایدز وجود دارد که به دلایل زیادی از جمله انگ و تبعیض خودشان را معرفی نمی‌کنند. براساس این فرمول در ایران نیز تخمین آن‌ها حدود ۵ برابر مقدار ثبت شده است )


پی نوشت:
فرويد: در خشم، آدم‌ها آرزو دارند كسي را بكشند يا به عامل ناكامي آسيب برسانند و اگر نتوانند خودشان را مي‌كشند

۱ نظر: