۱۳۹۰ فروردین ۲۵, پنجشنبه

گزارش تکان دهنده ی صندوق بین المللی پول و رشد اقتصادی صفر درصدی ایران همراه با تورم بیست و دو درصدی


صندوق بین المللی پول ،در گرارش جدید خود که درماه آوریل انتشار یافت، عمق بحران شدید اقتصادی در ایران را نشان داده است. این گزارش پیش بینی می کند که بحران اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۱ میلادی شدت گرفته و در قالب یکی از بی سابقه ترین اشکال «رکود تورمی» در تاریخ معاصر کشور، بروز خواهد کرد.
طبق ارزیابی صندوق بین المللی پول، نرخ رشد اقتصادی ایران از یک درصد در سال ۲۰۰۸ میلادی به ۰.۱ درصد در سال ۲۰۰۹ کاهش یافته و در سال ۲۰۱۰ نیز از یک درصد بیشتر نبوده است. بر پایه آمار انتشار یافته از سوی همان نهاد، در سه سال گذشته میلادی میانگین سالانه نرخ رشد ایران یک پنجم میانگین سالانه نرخ رشد در بیست کشور خاورمیانه و شمال آفریقا بوده است.در این گزارش  پیش بینی شده است که در سال ۲۰۱۱ میلادی، دو شاخص عمده اقتصاد کلان ایران رو به فاجعه خواهند رفت: نرخ رشد به صفر در صد تنزل خواهد یافت و، در عوض، نرخ تورم به ۲۲.۵ در صد اوج خواهد گرفت.
پیش بینی صندوق بین المللی پول، در سال جاری میلادی نرخ رشد اقتصادی ایران با صفر درصد از بیست کشور آفریقای شمالی و خاورمیانه (به استثنای لیبی که برای آن رقمی ذکر نشده) پایین تر خواهد بود. در عوض میانگین نرخ تورم ایران در سال ۲۰۱۱ با ۲۲.۵ در صد به بیش از دو برابر میانگین منطقه خواهد رسید و با فاصله زیاد دیگر کشور های منطقه را پشت سر خواهد گذاشت .
آمار مندرج در تازه ترین گزارش صندوق بین المللی پول، نشان از در پیش بودن یک فاجعه اقتصادی دارد و گویا این است فشار اقتصادی بر طبقه ی متوسط جامعه بیش از پیش افزایش خواهد یاقت.
اکنون می توان به دلیل عدم انتشار رشد اقتصادی از سوی  بانک مرکزی که البته زیر فشار دولت بوده، پی برد. اما  بعد از  انتشار گزارش صندوق بیت المللی پول، پنهان کردن نرخ واقعی رشد ایران دشوار می شود. البته فشار تورم روی مردم واقعیتی ملموس بوده و احتیاج به اعلام  یا عدم اعلام بانک مرکزی ندارد.
بی‌اعتمادی مردم  به دولت و آمار هایش کاملا طبیعی بوده و مردم دیگر با این مسئله و دروغ های دولتی کاملا کنار آمده اند.بنگاه های اقتصادی زیادی تعطیل شده اند و مردم خریدار کالا های چینی و ترک می باشند.با این وضع انتظاری بیش از این هم نمی توان داشت، به هر صورت سال سختی در پیش است.

۸ نظر:

  1. این که احتیاج به گزارش نداره، تورم پدر مردمو در آورده

    پاسخحذف
  2. بیچاره مردم ما، همجوره تو فشارن

    پاسخحذف
  3. فردا جالبه که احمدی نژاد و دارو دستش میان میگن اینا همه چرت و پرته، ما از سوییس همه بیشتر رفاه اجتماعی داریم :D

    پاسخحذف
  4. سال سختی در پیش است البته از چند جهت

    پاسخحذف
  5. دقیقا ، جنس های چینی و ترک پر تو بازار

    پاسخحذف
  6. مردم بدبخت ما دیگه به رکود تورمی عادت کردن، جیز جدیدی نیست

    پاسخحذف
  7. از هر انگشت احمدی نژاد یه هنر میریزه!
    چش ندارن ببینن :))))

    پاسخحذف
  8. برادر چرا سیاه نمایی می کنی!
    صفر نیست! خیلی بیشتر از این حرف هاست
    مثلا شاید به 0.1 هم برسه

    پاسخحذف