۱۳۹۰ فروردین ۱۶, سه‌شنبه

اعتراض آریا آرام نژاد به سؤاستفاده از آثار هنری اش

آریا آرام نژاد هنرمند سبز و مبتکر شهرستان بابل و استان مازندران، پس از یک سال سکوت در مورد پخش آثارش از تلویزیون وابسته به مجاهدین، ضمن انتقاد از این حرکت یادداشتی منتشر کرده است.

این یاداشت را باهم می خوانیم:

همان گونه که آدمی دوست دارد دیگران به حق او تجاوز نکنند، خود نیز موظف است که حقوق همه ی انسان ها را محترم بشمارد. متاسفانه با خبر شدم شبکه تلویزیونی سازمانِ موسوم به مجاهدین خلق در حرکتی غیر اخلاقی با سؤ استفاده و سرقت آثار موسیقیایی اینجانب و مونتاژ آن با تصاویرِ جهت دار، اقدام به تولید و پخش موزیک و ویدیوهایی در راستای خواسته ها و اهداف سازمانیِ خودشان نموده اند .
ضمن محکوم کردن این حرکت ناپسند و غیر اخلاقی ، حق شکایت و پیگیری قانونی از طریق مراجع بین المللی را نیز برای خود محفوظ می دانم .

آنان باید بدانند با اینگونه سؤاستفاده از چهره های هنری منتقد داخل کشور نه تنها نمی تواند برای خود مشروعیتی کسب کنند، بلکه زشتی و ناراستیِ تجاوز به حقوق ساده ی شهروندی را به نامِ خود سند می زنند.
بیش از یکسال با بی اعتناعی و سکوت از کنار سو استفاده های همواره شان گذشتم، گمانم این بود که عاقبت خودشان خواهند فهمید که از کیسه ی کسانی که برای اندیشه شان هزینه می دهند و کماکان بر سر آرمان های خویش محکم ایستاده اند نباید به نفعِ منویاتِ سازمانی و تفکرات فرسوده شان خرج کنند . من نیز به مانند بسیاری از هموطنانم هرگز برای کسانی که دستان شان به خون هم میهنان مان آغشته است و سابقه خیانت هایشان در همراهی با دیکتاتور سابق عراق آشکار و عیان است رسمیت قائل نبودم تا به طور رسمی خطاب به آن سازمان در مورد توقف سؤ استفاده از آثار موسیقیایی ِ خود بنویسیم. اما اینک از طریق همین نوشته با صراحت اعلام می کنم از تفکری که تجاوز به حقوق انسان ها را برای پیشبرد اهداف خویش مجاز می شمارد متنفرم و خواستار پایان این نوع سو استفاده های زشت و زننده هستم. 

                                                                                                                                  آریا آرام نژاد 
                                                                                                                                   1390/1/16

۸ نظر:

  1. خداییش این مجاهدین چی میگن این وسط؟!آخه کی اینارو قبول داره که هی خودشونو رئسی جمهور منتخب میدونن؟!با این کاراشون به ما هم ضربه میزن

    پاسخحذف
  2. این گروه مجاهدین رو همین حکومت با اعمال نابخردانه‌اش دوباره زنده کرد. و حالا هم از این حق حیات مجدد برای پیشبرد اهدافشون سوءاستفاده می‌کنن

    پاسخحذف
  3. اینا میخوان جنبش سبز بدنام کنن

    پاسخحذف
  4. به خاطر همین مجاهدین به ضیا نبوی انگ این گروهو زدن ، 10 سال انداختنش زندان.
    در صورتی که خودش همیشه و همه جا گفته جزء مجاهدین نبوده.

    پاسخحذف
  5. واقعا جه ظلمی در حق ضیا نبوی شده :((

    پاسخحذف
  6. تفکری که تجاوز به حقوق انسان ها را برای پیشبرد اهداف خویش مجاز می شمارد متنفرم
    موافقم

    پاسخحذف
  7. درسته دوستان عزیز متاسفانه علی رغم اینکه پدر ضیا نبوی هم تاکید کرده است که ضیا وابسته به اینها نیست. اما باز هم اصراری وجود دارد که ضیا را وابسته به انها بداند!
    متاسفانه باید دید که چه دست های پشت پرده ایی در جریان این موضوع هست.
    ایا به صرف اینکه یکی از اعضای یک خانواده عضو این گروه بوده است! میشود تک تک اعضای خانواده را به آنها نسبت داد! کاملا این استدلال سخیف و بی پایست.

    پاسخحذف