۱۳۸۹ آذر ۲۲, دوشنبه

آخرین تماس ضیاء نبوی (ایجاد محدودیت در تماس های توسط اطلاعات)

ضیاء نبوی در آخرین تماس تلفنی خود، از شرایط نامناسب زندان و مسمومیت تعدادی از زندانیان بر اثر استفاده از گوشت فاسد خبر داد.

به گزارش جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی، ضیاء نبوی در این تماس تلفنی که با یکی از نزدیکان خود انجام داده، استفاده از گوشت فاسد در غذای زندان را عاملی برای مسمومیت تعداد بسیاری از زندانیان معرفی  کرده است.

به گفته­ی این دانشجوی محروم از تحصیل و عضو شورای دفاع از حق تحصیل که در ابتدای مهر ماه سال جاری برای گذراندن دوره ی 10 ساله ی محکومیت خود، به زندان ایذه اهواز تبعید شده است، بی توجهی به سلامت خوراک زندان، اعتراض برخی از زندنیان را نیز در پی داشته است.
او گفته است این موضوع باعث انتقال  سه نفر از زندانیان معترض به مدت یک هفته به سلول انفرادی شده است. این فعال دانشجویی همچنین از عدم رسیدگی مناسب مسئولین نسبت به بیماران خبر داد.

نبوی در بخشی دیگر از این تماس تلفنی به محدودیت های بیشتر خود، در زندان اشاره كرده و گفته است علیرغم رفع مشکلات فنی  دسترسی به تلفن در زندان، به دستور مسئولین تنها حق یک بار استفاده  از تلفن در طول دو هفته را  دارد.

یکی از سربازان به این فعال حق تحصیل گفته است که در طی 2 هفته پیش از اداره اطلاعات به رئیس زندان اعلام شده است که در تماس های ضیاء محدودیت ایجاد شود.

اين دانشجوی ستاره دار دربند، همچنین نارضایتی خود را از ازدحام بیش از حد زندان بیان کرده است. به گفته­ی او در چند روز گذشته، بیش از 80 نفر به زندانیان بند اضافه شده، که این ازدحام بیش از حد، موجب درگیری های مکرر بر سر استفاده از تسهیلات بسیار محدود و سلب آسایش زندانیان شده است.

ضاء نبوی همچنین یادآوری کرده است کتابهایی که برای او به زندان ارسال شده است بر خلاف مقررات زندان هنوز به دست او نرسیده است. لازم به ذکر است که این کتاب ها بیش از یک ماه پیش به زندان ارسال شده است.

خانواده این فعال دانشجویی، چندی پیش نگرانی خود را از وضعیت محمد كیانی یكی از فعالین خوزستانی ابراز داشته بودند. كيانی به هنگام انتقال کتاب توسط نیروهای ناشناس ربوده شد. محمد كیانی، پیشتر نیز در حین بردن لباس برای مجید دری دیگر دانشجوی محروم از تحصیل كه به زندان بهبهان تبعید شده است،مورد ضرب و شتم نیروهای ناشناس قرار گرفته بود.

سید ضیاء الدین نبوی، دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل که شب ۲۵ خرداد ماه سال گذشته در منزل یکی از دوستانش دستگیر شد ، در دادگاه بدوی به ریاست قاضی پیرعباسی به ۱۵ سال حبس محکوم شد که ۱۰ سال آن به تبعید در شهرستان ایذه به دلیل همکاری با سازمان مجاهدین خلق اعلام گردید.اگرچه که بارها سید ضیا نبوی شدیدا ارتباط خود را با این سازمان رد کرد و گفت تنها دلیل دادگاه برای صدور چنین حکمی حضور چند تن از اعضای خانواده او در اشرف است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر