۱۳۸۹ مهر ۲۵, یکشنبه

مجید دری را با دستبند و پابند به زندان بهبهان بردند


 مجید دری دانشجوی محروم از تحصیل را، دیروز با دستبند و پابند به زندان بهبهان در استان خوزستان منتقل کردند.

روز شنبه ماموران زندان وی را به دادسرا بردند و بدون اطلاع قبلی وی و بازگشت به زندان، او را با دستبد و پابند همراه با یک آدم‌ربا و یک زندانی سیاسی قدیمی مستقیما به زندان بهبهان منتقل کرده‌اند.

وی در تماس کوتاهی با خانواده‌اش شرایط زندان بهبهان را "اسفناک" توصیف کرده است. او خبر داده است که در این زندان وی با زندانیان خطرناک هم‌بند است و هیچ‌گونه تفکیک جرمی در زندان رعایت نشده است.

خانواده این عضو شورای دفاع از حق تحصیل پیش از این بارها از حکم زندان در تبعید وی اظهار نگرانی کرده بودند؛ حکمی که بر اساس آن، این دانشجوی زندانی مجبور است پنج سال باقی‌مانده از حبسش را در زندانی دور از محل سکونت خانواده‌اش بگذراند.

خانواده مجید دری که در شهر کرج زندگی می‌کنند بارها از مسئولان قضایی به خصوص دادستان تهران درخواست کرده بودند که از تبعید این فعال دانشجویی به زندان خوزستان جلوگیری کنند؛ اما اکنون با تبعید وی آنها مجبورند بیش از ۱۵ ساعت را برای ملاقات با فرزندشان طی کنند. این در حالی است که پدر مجید ۶۹ سال سن دارد و مادرش نیز توان پیمودن هفتگی این مسیر را ندارد.

این دانشجوی دربند در سال ۸۶ و در اعتراض به سوء مدیریت و فضای امنیتی دانشگاه علامه، ابتدا چند ترم از تحصیل تعلیق و سپس به طور کلی از ادامه تحصیل محروم شد.

در جریان مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری و پس از آنکه رئیس‌جمهوری وقت، محمود احمدی‌نژاد، وجود دانشجویان ستاره‌دار را انکار کرد و گفت که چنین دانشجویانی وجود خارجی ندارند، مجید دری نیز به همراه سایر اعضای این شورا در تجمع‌های اعتراض‌آمیزی که به منظور آگاهی افکار عمومی برگزار شد، شرکت کرد تا نشان دهد که این دانشجویان وجود خارجی دارند؛ دانشجویانی که بی‌دلیل از حق تحصیل محروم شده‌اند.

دادگاه بدوی رسیدگی به اتهامات وی در حالی در سوم آذر ماه سال ۸۸ برگزار شد که این دانشجو با اتهام‌هایی از جمله محاربه، اقدام علیه امنیت ملی و بر هم زدن نظم عمومی به یازده سال زندان محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر به شش سال حبس کاهش پیدا کرد، اما حکم تبعید وی به زندان ایذه همچنان در حکم باقی ماند.

مجید دری در طول ۱۵ ماه بازداشت خود، نامه‌ها و درخواست‌های متعددی را از طریق خانواده خود برای مراجع قضایی ارسال کرده که تاکنون پاسخی از طرف مسئولان به آنها داده نشده است.

پیش از مجید دری، ضیا نبوی عضو دیگر شورای دفاع از حق تحصیل به زندان کارون اهواز منتقل شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر